מאת: ראובן שבת

לפני כחודשיים הסתיים עידן בדפוס פאר פרינט מנס ציונה. מעפל הדפוס הוותיק, אשר נוסד בשנת 1942 על ידי עזרא לוי ז"ל ומאז מייצר תוויות יין לשוק הישראלי ובחו"ל, עדכן את הציוד במחלקת המדבקות בגלילים שהיה מבוס ב-15 השנים האחרונות על שיטת האופסט האיכותית והמעולה עבר כולו להדפס "אופסט דיגיטלי" אשר מבוסס על מכונת HP Indigo ws 6800.
זוהי שיטת ההדפסה ה-3 שפאר פרינט משתמש בו מאז יום פתיחת המפעל ב-1942. התוויות הראשונות ליין יוצרו בשיטת בלט, בעידן השני הדפסת התוויות עברו לשיטת האופסט וכיום ניתן לומר כי השיטה הדיגיטלית מהווה תחליף יותר מראוי להדפסת כל סוגי המוצרים והכמויות. איכות ההדפסה הדיגיטלית של אינדיגו הוא שם דבר בעולם מכיוון שהוא מדמה הדפס אופסט, אך עם יתרונות דיגיטליים כמו יכולת להדפיס מידע משתנה, עלויות תפעול ברורות יותר ובטחון גדול במוצר.

הדפסת מדבקות לבקבוקי יין נבל דוד  

גליל תוויות לבקבוקי יין בצבע שחור ומוזהב

עדי לוי, מנכ"ל פאר פרינט, מספר בפרוטרוט על השינוי: "עברו הימים שהיה צורך להפיק לוחות הדפסה לצורך הדפסת תוויות. כל התוויות מודפסות כיום בשיטה הדיגיטלית באיכות הגבוהה ביותר שיש ועם מערכת הכלים המתקדמת ביותר בעולם. היתרונות הרבים שהציוד החדש נותן לנו וללקוחותינו הם נהדרים, החל ממניעת בזבוז נייר בגלל תהליך קדם ייצור קצר ביותר, החל מהדפסת התווית הראשונה, עבור דרך מצלמת ביקורת אשר מותקנת במכונה ובודקת את איכות ההדפסה של כל תווית ותווית, וכלה בייצור המדבקות באופן מהיר ומיידי (מהיום למחר).

הסיבה הראשונה שרכשנו את המכונה הזאת מאינדיגו – היא ללא ספק כי גילינו ספק שהינו שותף אמיתי וקשוב לצרכינו המאפשר לנו לייצר בשקט סוגי מוצרים רבים ומגוונים.
אמנם לפני שנים, הוטרדנו רבות מהתכנית העיסקית אשר הציגו ב-HP INDIGO בשל העובדה שרכישת מכונה מהם יוצרת מערכת יחסים ארוכת טווח עם מעורבות קבועה של אנשי אינדיגו בנעשה במפעלינו, אך ברבות הזמן, ואחרי רכישת המכונה הראשונה, גילינו את היתרונות הרבים בשיטה זו.
למעשה, יש לנו ספק/שותף שהאינטרסים שלו זהים לשלנו: היכולת של המכונת הדפוס לייצר כמה שיותר ובאיכות ההדפסה הגבוהה ביותר. לכן, כאשר אנו נתקלים בתקלה טכנית אנו זוכים לעזרה כמעט מיידית ובכל שעה נתונה כאשר אנו מעוניינים להיכנס לתחומים חדשים, אנו מקבלים תמיכה נהדרת מבעלי המקצוע של אינדיגו.

רוב העבודות המודפסות על מכונה זו הינם מדבקות בגלילים, אך לא רק. הדפסנו כבר מארזי קרטון, מארז פולפרופילן ומוצרים אחרים מנייר וקרטון, שפעם היינו מדפיסים רק במחלקת האופסט השטוחה על מכונות ההיידלברג והקומורי שלנו.

אריזות קרטון מעוצבות בצורה של תיק לחברת LOREAL    


דוגמה מצויינת לעבודה כזו הינה "משקפי VR" שפיתחנו כאן במחלקת הפיתוח של פאר פרינט.
בעזרת משקפי מציאות מדומה – Virtual Reality ניתן לצפות דרך מכשיר הסלולר בתכני, סרטונים ואפליקציות מ-You Tube ומ-Google Play אשר מוצלומים ב-360 מעלות, כאילו שאתה נמצא בתוך הסרטון.

הדפסת משקפי שמש תלת מימד מקרטון בצבע חום   הדפסת משקפי שמש תלת מימד מקרטון - צבעוני


אלו המשקפיים היחידות בעולם, המיוצרות מפוליפרופילן קשיח, מודפסות וממותגות בדיוק לפי בקשת הלקוח מכמות של בודדים ועד למאות אלפי יחידות, וזאת במחירים אשר נותנים תחרות למשקפי הקרטון הסיניים".

אך כשמייצרים את המשקפיים על מכונת האינדיגו, עם גרפיקה שונה, או מידע לכל מוצר, אז המשקפיים הופכים להיות מוצר דפוס דיגיטלי לחלוטין. החזון של בני לנדא קורם עור וגידים והשילוב של מוצר מודפס עם מידע חכם וחד ערכי המשולב בתוך התוכן הדיגיטלי ופותח אפשרויות שיווק אינסופיות.
בהתאם לכך פיתחנו גם אפליקציה אשר מאפשרת להיכנס לביקור בכל מחלקות המפעל של פאר פרינט בעזרת המשפקיים, וניתן למצוא אותה כאן .

דילוג לתוכן